De datingsite Pepper behoort tot een van de favorieten van de kleine webwinkels. De consumentenbond heeft hier onderzoek naar gedaan en Pepper mag zich de beste noemen. Ook de webwinkel boxers.nl en elektronicawinkel Kabelshop horen in dit rijtje thuis. Op donderdag 9 maart werd de Shopping Award XS uitgereikt. Niet elk bedrijf kwam voor de prijs in aanmerking. Om deze te kunnen winnen mag je bedrijf niet meer dan 4 miljoen euro per jaar aan omzet genereren. Er zijn dertien categorieën en in elke categorie wordt een webwinkel winnaar.
Pepper is een datingsite en heeft daarbij ook een app. Ongeveer 80% van de gebruikers is tussen de 25 en 45 jaar oud. Daaruit kunnen we concluderen dat de site en app vooral een jongere doelgroep aanspreekt. Wanneer je denkt dat Pepper op de bekende datingapp zoals Tinder en Happ’n lijkt, heb je het volgens de makers mis. Ze willen juist meer diepgang dan hun concurrenten bieden. Zo zie je op iemands profiel meer dan alleen een selfie en leeftijd. Daarom zie je op de app iemands hobby’s en interesses om wat meer over je potentiële date te weten te komen. Je maakt een collage en laat daarmee zien wie jij bent en wat jij interessant vindt. Een foto zegt immers meer dan 1000 woorden, aldus Pepper. Mag Pepper zich een terechte winnaar noemen?
Het onderzoek is gedaan door een onafhankelijke partij, genaamd KiyOh. Consumenten konden de afgelopen maanden stemmen op hun toppers. Wanneer je gekozen wordt door jouw eigen doelgroep – de consument – denk ik dat je jezelf zeker een terechte winnaar mag noemen. In een online wereld waar zoveel apps en websites beschikbaar zijn, is het knap om nog iets nieuws te bieden. Pepper slaagt daar volgens de consument in en is daarom gekozen tot de favoriet binnen de categorie datingsites. Ben jij het hier mee eens? Zo niet, dan is er volgend jaar de mogelijkheid om jouw favoriete datingsite te kiezen, want ook dan wordt de Award XS weer uitgereikt!