Er zijn elk jaar bepaalde periodes dat je veel reclamespotjes voor datingsites op de radio hoort of op televisie voorbij ziet komen. Dat is bijvoorbeeld vaak het geval rond de feestdagen, omdat datingsites er terecht van uit gaan dat alleenstaand zijn best wel lastig kan zijn bij die gelegenheden. Maar ook aan het begin van de lente, wanneer iedereen zin krijgt om verliefd te worden en van het leven te genieten, verschijnen er heel veel commercials voor datingsites op zowel radio als televisie.
- Reclame 1: Lexa – Stiekem is hij toch wel heel leuk!
- Reclame 2: Tinder – Het leukste moet nog komen
- Reclame 3: Pepper – Love to date!
- Reclame 4: Lexa – Singles ontmoeten bij Lexa Events
- Reclame 5: Be2 – Snel en makkelijk matchen
- Reclame 6: e-Matching – Dating voor hoger opgeleiden
- Reclame 7: Relatieplanet – Dan maar liever internetdaten…
- Reclame 8: Lexa – Love your imperfections
- Reclame 9: Startpagina – Helemaal klaar voor een afspraakje
- Reclame 10: Vindeenlief.be – De vrouwen voor het uitkiezen
Niet elke datingsite maakt reclame op televisiezenders. Veel kleinere niche datingsites kiezen er liever voor om hun doelgroep via internetreclame te bereiken. Andere datingsites richten zich uitsluitend op radiocommercials, omdat dit een relatief voordelige manier is om toch een groot publiek te kunnen bereiken.
Het zijn daardoor meestal de wat grotere sites zoals Lexa, Pepper en e-Matching die over een groot marketingbudget beschikken en dus ook via TV-reclame nieuwe leden proberen te bereiken. Van die reclamefilmpjes hebben we de leukste en meest opvallende voor je verzameld in deze lijst van 10 leukste dating spotjes van TV.
Reclame 1: Lexa – Stiekem is hij toch wel heel leuk!
Lexa begon als een van de eerste Nederlandse datingsites met reclame maken op televisie. Daarvoor kozen datingsites met name voor online reclame om nieuwe leden te vinden. Lexa heeft daardoor inmiddels ook al aardig wat leuke en opvallende spotjes geproduceerd. Soms grappig en dan weer romantisch weten Lexa spotjes vaak de juiste snaar te raken om nieuwe singles enthousiast te maken voor het daten via Lexa. In dit spotje zie je hoe Esther een date heeft met Robert en allerlei redenen zoekt om hem niet leuk te vinden, maar zichzelf er al snel op betrapt dat ze het verdacht goed naar haar zin heeft.
Reclame 2: Tinder – Het leukste moet nog komen
Tinder is een zeer populaire datingapp waar veel singles allang op actief zijn. Gewoon omdat het niet alleen heel handig is om via je mobiele telefoon te daten met door profielen heen en weer te swipen, maar omdat het ook gewoon heel leuk is om te doen. Tegenwoordig wordt de app ook veel gebruikt voor het vinden van een date of een relatie, maar oorspronkelijk was Tinder voornamelijk bedoeld voor het vinden van losse contacten. Dit Tinder spotje belicht die kant, want in deze leuke animatiefilm laat Tinder zien hoeveel spannender de wereld zou kunnen zijn als mensen gewoon in alle vrijheid plezier konden maken met elkaar.
Reclame 3: Pepper – Love to date!
De meeste singles vinden niet meteen een nieuwe partner bij de eerste poging. Sommige mannen en vrouwen gaan zelfs op tientallen dates en vinden dan pas de ware. Daarom moeten singles volgens dit spotje van datingsite Pepper vooral ook genieten van het daten zelf. Want ook al is iemand misschien niet de partner van je dromen, je kunt met die persoon nog altijd gewoon een aantal hele leuke dates hebben. De slogan van Pepper was in de tijd dat dit spotje werd gemaakt dan ook “Love to date!” en daar kunnen wij het natuurlijk roerend mee eens zijn!
Reclame 4: Lexa – Singles ontmoeten bij Lexa Events
In dit Lexa spotje staan de zogenaamde Lexa Events centraal. Dat zijn evenementen die speciaal zijn bedoeld voor singles die niet alleen online willen daten, maar ook in het echt nieuwe mensen willen leren kennen. Er worden regelmatig verschillende Lexa Events gehouden, ook bij jou in de buurt. De evenementen variëren van een gratis borrel of een leuke workshop tot een dagje uit met andere singles, een gezamenlijk wandeling en nog veel meer. Als betalend Lexa lid mag je ook maximaal 3 vrienden of vriendinnen meenemen.
Reclame 5: Be2 – Snel en makkelijk matchen
Be2.nl is een datingsite die wereldwijd actief is en ook een eigen Nederlandse website heeft. In dit reclamespotje zet Be2 zijn matchservice in de schijnwerpers. Een single vrouw is net lid geworden en heeft haar datingprofiel ingevuld, zodat er direct voor haar een hartje de wijde wereld in gestuurd kan worden. Het hartje gaat naarstig op zoek naar een leuke man, maar de meesten blijken al bezet. Tot hij iemand tegenkomt die een 100% match is en die ook nog eens helemaal single is. De commercial spreekt ons meteen aan door zijn vrolijke toon. Want wie wordt er nu niet blij van het idee dat een hartje speciaal voor jou aan het speuren is naar de leukste match?
Reclame 6: e-Matching – Dating voor hoger opgeleiden
E-Matching is een Nederlandse datingsite voor hoog opgeleide singles, oftewel voor mannen en vrouwen met een opleiding op HBO of universitair niveau. De site bestaat al sinds 1998 en sindsdien hebben vele tienduizenden mensen er al een duurzame relatie gevonden. Het televisiespotje dat je hier kunt bekijken is rechtstreeks afgeleid van e-Matching radiocommercial. Het is een vrij korte reclame waarin te zien is dat een eenzaam mannenoverhemd aan de waslijn met een leuke date via e-Matching al snel gezelschap zou kunnen krijgen van een vrouwenhemdje. Het spotje is kort maar krachtig en de boodschap is meteen duidelijk, e-Matching is namelijk heel specifiek bedoeld voor iedereen die een vaste relatie zoekt.
Reclame 7: Relatieplanet – Dan maar liever internetdaten…
Zo vaak kom je hem niet tegen, die ene man waar je wel eens een beschuitje mee zou willen eten. Zo ook de serveerster in deze reclamespot van Relatieplanet, die op alle mogelijke manieren probeert om haar telefoonnummer onder de aandacht te brengen van een leuke man. Die weet echter elke poging van haar kant nietsvermoedend om zeep te helpen. Ze had het dus maar beter via een datingsite zoals Relatieplanet geprobeerd en daar kunnen we ons natuurlijk van harte bij aansluiten.
Reclame 8: Lexa – Love your imperfections
Een recente reclamecampagne van Lexa is “Love your imperfections”. Hierin laat deze populaire datingsite zien dat je heus niet perfect hoeft te zijn om een leuke partner aan de haak te slaan. De andere persoon kan juist helemaal smelten voor iets aan jou wat je zelf juist helemaal niet leuk vindt. Je sokken aanhouden in bed, vals zingen onder de douche of het buikje dat je maar niet weggewerkt krijgt, het hoeft je er echt niet van te weerhouden om een geweldige partner te vinden die als een blok voor je zal vallen. Sterker nog, het kan precies datgene zijn wat de ander tot jou aan zal trekken!
Reclame 9: Startpagina – Helemaal klaar voor een afspraakje
Was je al actief op internet toen niemand nog van Google had gehoord? Dan is de kans groot dat je toen ook gebruik maakte van Startpagina als je naar iets op zoek was, bijvoorbeeld naar een date. Startpagina bestaat nog altijd, maar is wel een stuk minder populair dan het ooit geweest is. Deze commercial is dan ook uit de beginperiode toen steeds meer singles op zoek gingen naar een relatie via internet. Inmiddels de normaalste zaak van de wereld, maar in die tijd nog heel bijzonder. Ook voor de boer in deze reclame, want die staat zichzelf flink op te doffen voor de spiegel. Maar voor wie doet hij al die moeite? Dat antwoord zal ongetwijfeld je wenkbrauwen doen fronsen!
Reclame 10: Vindeenlief.be – De vrouwen voor het uitkiezen
Tot slot hebben we nog een leuk reclamefilmpje voor je dat je gerust met een flinke korrel zout mag nemen. Het is namelijk geen echte reclame maar een korte film vermomd als commercial voor de Vlaamse datingsite Vindeenlief.be. Het speelt zich af in het spookstadje Doel, waar de hoofdpersoon net zijn brommer heeft opgevoerd. Zijn vrienden hebben echter geen tijd voor hem omdat ze inmiddels een leuke meid hebben gevonden om hun vrije uren mee door te brengen. Ze weten hem te vertellen dat hij alleen maar naar de markt hoeft te gaan, waar hij een grote automaat zal vinden en de mooie vrouwen voor het uitkiezen heeft. Of hij echter de oogstrelende schoonheid aan de haak slaat die hem is voorgespiegeld moet je zelf maar bekijken.
Alle huidige reclame acties bekijken? Bekijk hier alle datingsite acties.