De welbekende vreemdgaan-datingsite Second Love heeft na ophef in de Tweede Kamer besloten om zijn reclames niet meer uit te zenden voor 9 uur s’avonds (tijdstippen waarop veel jongeren kijken of luisteren). Dat verklaart Sander Dekker, staatssecretaris van Media, afgelopen maandag in een brief aan de Tweede Kamer.
Ophef
Eerder ontstond er in de Kamer ophef over de radio en televisie reclames van de website, die volgens de SGP vreemdgaan verheerlijkt en “doelbewust stookt in goede huwelijken, met alle gevolgen van dien”. Na een eerder debat in de Kamer over de schadelijkheid van dergelijke reclamespotjes, besloot de Stichting Etherreclame (Ster) in gesprek te gaan met Second Love over de reclames.
Staatssecretaris Dekker legt in zijn brief uit dat de reclame niet verboden is, maar dat er na dit overleg tussen Ster en Second Love is besloten om de reclame niet meer uit te zenden.
In de brief valt verder nog te lezen dat voor reclames op de publieke omroep kijkwijzer wordt gehanteerd. Dit zorgt volgens Dekker voor “beperkingen wat betreft uitzendtijdstippen en soms ook wat betreft uitzending rondom bepaalde programma’s”.
Onderstaand de betreffende televisie en radio reclame: