Helaas zijn steeds meer 50-plussers alleen, dat komt naar voren uit een onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Dit is voor veel datingsites en -apps een kans om ook die doelgroep aan te spreken. Er zijn een aantal specifieke datingsites die al inspelen op deze doelgroep, maar dit wordt ook voor andere aanbieders steeds interessanter. De 50-plussers van nu zijn vaak veel handiger in het bedienen van hun mobiel of Ipad dan een aantal jaren geleden, daardoor wordt deze groep steeds aantrekkelijker.
Niet alleen datingsites spelen hierop in, ook singlereizen.nl ziet dat het aantal groeit. Het is een doelgroep die interessant is omdat zij vaak meer te besteden hebben dan andere doelgroepen. Ook zie je dat magazines hierop inspelen, denk aan het Saar-magazine, cosmeticamerken en politieke partijen. Deze groep is tegenwoordig gewilder dan ooit en daar wordt flink op in gezet door verschillende partijen.
Als er wordt gekeken naar het online date gedrag van een 50-plusser en dat van een eind twintiger, is daar een groot verschil. Het is niet alleen zo dat de 50-plusser meer levenservaring heeft, ook zit er minder druk achter een relatie. Kinderen hebben de meesten van hen al, dus dat speelt geen rol en ook hebben veel al een lange relatie achter de rug waardoor het allemaal niet meer zo snel hoeft. Vandaar dat online daten erg in trek is bij deze groep. Je kan iemand online rustig leren kennen en wanneer het goed voelt een keer afspreken. Ook gaan 50-plussers er minder vaak op uit en is online daten een goed middel om nieuwe mensen en wellicht een nieuwe liefde te ontmoeten. Ook worden we steeds ouder en om op je vijftigste nog dertig jaar alleen te blijven, zien weinig mensen zitten. Zou jij het doen?